Název: Name: | Jokosuka MXY7 model 22 | Yokosuka MXY7 Model 22 |
Originální název: Original Name: | 桜花22型 (MXY7) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 1. Naval Technical Workshop, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~50 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | other |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | jiný | other |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | jiné | other |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 545 kg | 1202 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1450 kg | 3197 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 4,120 m | 13ft 6,19in |
Délka: Length: | 6,880 m | 22ft 6,87in |
Výška: Height: | 1,150 m | 3ft 9,28in |
Plocha křídla: Wing Area: | 4,00 m2 | 43.06 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 362,50 kg/m2 | 74.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | motokompresorový | motorjet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Cu-11 o tahu 1,96 kN | Tsu-11 thrust 550 lbf. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 444,5 km/h v 4000 m | 276.2 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 3500 m | 248.5 mph in 11483 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 130 km | 80.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 160 km | 99.4 mi |
Výzbroj: Armament: | nálož o hmotnosti 600 kg | explosive charge weighing 1,323 lb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Maximální rychlost ve střemhlavém letu 925 km/h Druhá verze sebevražedného letounu MXY7 označena jako model 22, měla odstranit přílišnou závislost na nosném letounu. Mnoho letadel Óka model 11 bylo sestřeleno ještě před vypuštěním z nosné Betty, raketový motor vydržel hořet 10-12 s. Konstruktéři do trupu namontovali motokompresorový motor Cu-11, čímž sice zvýšili dolet na 110 - 160 km, letoun však byl odlehčen, nálož byla poloviční (600 kg), zmenšilo se rozpětí a tak letounek již nemohl téměř manévrovat a jeho pádová rychlost byla 320 km/h. Nosným letounem měl být Jokosuka P1Y3 33. | Terminal dive velocity 575 mph The Model 22 was designed to overcome the short range problem by using a thermojet engine the Tsu-11. This engine was successfully tested, and 50 Model 22 Ohkas were built at Yokosuka to accept this engine. The Model 22 was to be launched by the more agile Yokosuka P1Y3 Ginga P3Y3 33 "Frances" bomber, necessitating a shorter wing span and much smaller 1,320 lb warhead. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X René J. Francillon Ph.D., Mitsubishi G4M "Betty" and Ohka Bomb, Aircraft in Profile, Vol. 9., Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971, ISBN 0-85383-018-5. David Herbert Donald, Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes Noble Books, rok 1998, ISBN-13: 978-0760705926 Ivo Pejčoch, Kugisho Ohka, HPM č. 4/1998, ročník VIII., str. 8 – 14, ISSN 1210-1427 L+K 23/1973, Václav Němeček, Letadla 39 - 45, Jokosuka MXY7 http://www.combinedfleet.com/ijna/mxy7.htm koapp.narod.ru wgordon.web.wesleyan.edu wgordon.web.wesleyan.edu http://base13.glasnet.ru/aoj/yo/mxy7.htm http://www.airwar.ru/enc/sww2/ohka.html http://www.cofe.ru/avia/Y/Y-30.htm archiv autora |